W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana

Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.

Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają

Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.

Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają

 

 

Godziny pracy:

8.00 – 16.00

 

Nauczycielki:

 

 Dyrektor Monika Góralczyk

Milena Szulc

pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk

 

Godziny dostepności nauczyciela :

Czwartek w godz. 16.00- 17.00

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Listopad

 

 

     TEMATYKA:

 

1.  „A deszcz pada i pada”
2.  „Co powinienem wiedzieć o Polsce”
3.  „Zdrowie naszym skarbem”
4.  „Co ułatwia prace w domu”

 

 

 

 

  ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka


Społeczna aktywność dziecka:
•    zakładanie ubrań, butów;
•    spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
•    odkładanie prac na półki indywidualne;
•    udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.


Językowa aktywność dziecka:
•    rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
•    nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
•    nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.


Artystyczna aktywność dziecka:
uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
•    rytmiczne poruszanie się przy muzyce.


Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
•    uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
•    przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
•    ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
•    naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.


Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
•    dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
•    podejmowanie prób wspólnych zabaw;
•    nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.


Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
•    uczestniczenie we wspólnych zabawach;
•    współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
•    odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
•    określanie tego, co dziecko lubi robić;
•    spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
•    uważne słuchanie rozmówcy;
•    wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
•    słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
•    wypowiadanie się prostymi zdaniami;
•    obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
Artystyczna aktywność dziecka:
•    słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
•    nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
•    śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
•    uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
•    rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
•    uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
•    rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
•    nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
Aktywność poznawcza:
•    uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
•    ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
•    porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
•    liczenie palców, przedmiotów itp.;
•    obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
•    zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody;
•    obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.

 

image_pdfimage_print