Gr. I – Biedronki – listopad
W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana
Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.
Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają
Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.
Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają
Godziny pracy:
8.00 – 16.00
Nauczycielki:
Dyrektor Monika Góralczyk
Milena Szulc
pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk
Godziny dostepności nauczyciela :
Czwartek w godz. 16.00- 17.00
Założenia programowe: Listopad
TEMATYKA:
1. „A deszcz pada i pada”
2. „Co powinienem wiedzieć o Polsce”
3. „Zdrowie naszym skarbem”
4. „Co ułatwia prace w domu”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• zakładanie ubrań, butów;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• odkładanie prac na półki indywidualne;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka:
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
• podejmowanie prób wspólnych zabaw;
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie we wspólnych zabawach;
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
• odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• określanie tego, co dziecko lubi robić;
• spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
• uważne słuchanie rozmówcy;
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• wypowiadanie się prostymi zdaniami;
• obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
Artystyczna aktywność dziecka:
• słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
• nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
• uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
Aktywność poznawcza:
• uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
• porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
• zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody;
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.