Gr. II – Żabki – listopad 2024

My jesteśmy żabki śmieszki,

przesyłamy Wam uśmieszki,

w prawo, w lewo się kłaniamy,

żabi chór rozpoczynamy!

My jesteśmy żaby błotne,

na zabawę tak ochotne,

że czystością nie grzeszymy,

kiedy dobrze się bawimy.

My jesteśmy żaby zwinki,

nasze ciała jak roślinki,

giętkie, zwinne i zielone,

w gimnastyce wyćwiczone.

Żaby trawne też gościmy,

w trawie leżeć my lubimy,

obserwować otoczenie,

myśleć jak spełniać marzenie.

Godziny pracy :

 

7.30 – 16.30

Nauczycielki:

Karolina Lisicka

Danuta Maksymiuk

 

Godziny dostępności nauczycieli :

 

I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia programowe: Listopad

 

TEMATYKA:

 

 

1.    Co powinienem wiedzieć o Polsce
2.    Jaki jest mój kraj
3.    Jakie są moje obowiązki
4.    Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :

 

●    podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata;
●    nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
●    pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
●    dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny;
●    wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny; stosowanie form grzecznościowych
●    określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś);
●    słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
●    swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
●    wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
●    słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
●    wypowiadanie się prostymi zdaniami.
●    nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
●    śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
●    uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych; naśladowczych
●    oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;- zapraszanie rodziców do czytania dzieciom
●    naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
●    rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
●    uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
●    uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
●    liczenie palców, przedmiotów itp.;
●    obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.
●    nazywanie wybranych części ciała;
●    uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
•    przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
•    ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
●    stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni.
•    nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

 

 

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI :

 

"Niepodległości Dzień"

1. Kocham moją Polskę sercem całym

Sercem całym kocham , Tak

Choc Polakiem jestem jeszcze małym

Kocham każdy Polski znak!

Kocham Moja Polskę, góry, lasy

morza szum i ptaków śpiew

Nie zmieniły Polski trudne czasy

Niepodległa Polska Jest!

 

Ref. Biel i czerwień dziś olśniewa

Biel i czerwień mieni się

I o Polsce szumia drzewa

Niepodległości Dzień