W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek

Te Pszczółki bawią sie i psocą

psikusy robią z wielką ochotą.

Z ciekawością świat nowy poznają,

chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.

Uczą sie pilnie przez cały rok,

bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.

pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.

 

Godziny pracy:

 

7.30- 16.30

 

Nauczycielki:

 

Małgorzata Kuśmierz

Beata Ostrowska

 

Godziny dostępności nauczycieli :

 

I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Pażdziernik

 

TEMATYKA:

 

1.    Co robią zwierzęta jesienią.
2.    Jesień w sadzie
3.    Jesień na działce.
4.    Dbamy o zdrowie.

 

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:


●    spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek;
●    wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć;
●    wiązanie obuwia.
Językowa aktywność dziecka:
●    nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych
wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
•    rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
•    nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki);
•    rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.
Artystyczna aktywność dziecka:
●    improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
●    samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończeniu pracy.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
●    zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
●    dbanie o narządy zmysłów poprzez: dobre oświetlenie miejsc zabaw, pracy, unikanie hałasu, tego, by samemu też nie być jego źródłem, wietrzenie pomieszczeń;
●    rozumienie znaczenia higieny osobistej;
●    odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka).
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
●    czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury;
●    szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
●    wykorzystanie codziennych sytuacji do nabywania umiejętności samooceny;
●    szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
●    pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności;
●    pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
●    unikanie wzajemnego wyszydzania i szykanowania;
●    prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny;
●    podejmowanie działań i opisywanie, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych.
●    nazywanie znanych chorób, określanie ich symptomów, podawanie sposobów leczenia;
●    przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia;
●    wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu;
●    przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
Językowa aktywność dziecka:
●    sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
●    mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
●    posługiwanie się poprawną mową;
●    formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
●    formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;
●    posługiwanie się poprawną mową;
●    wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
●    wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
●    liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
●    próby samodzielnego czytania;
●    czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
●    rozpoznawanie liter pisanych;
●    liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
Artystyczna aktywność dziecka:
●    samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
●    opracowywanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;
●    improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
●    uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
Aktywność poznawcza:
●    inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
●    różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;
●    rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych
(sylogizmów), próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami, układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń, słuchanie zdań – prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów);
●    określanie położenia przedmiotów w przestrzeni;
●    nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
●    rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
●    rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
●    odtwarzanie rytmu w metrum: 2/4, 3/4, 4/4, wystukiwanego, wyklaskiwanego przez nauczyciela;
●    rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
●    dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;

 

PIOSENKA  DO NAUKI:

 

,,Jesienią w sadzie”

 

1.    Jesienią w sadzie wielkie zamieszanie,
bo owoce bawią się w zjeżdżanie i skakanie.
 Zjeżdżają po gałęziach na wilgotną trawę,
a na trawie urządzają wesołą zabawę.

 

Ref.: Tańczą parami gruszki z jabłkami.
Śliwki wokół nich biegają, w tańcu pomagają.
Każdy owoc zręcznie w zabawie pomyka
i wskakuje na sam koniec prosto do koszyka.

 

2.    Chichoczą jabłka, złote i rumiane.
Gruszki stroją śmieszne miny i ruszają w taniec.
A między nimi śliwki skaczą pośród trawy.
Takie to dziś w sadzie trwają figle i zabawy.

 Ref.: Tańczą parami…

image_pdfimage_print