Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I - Biedronki

W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana

Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.

Biedronki na nudę nie narzekają,

z radością i troską sobie pomagają

Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.

Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają.

 

Godziny pracy grupy:

8.00-16.00

Nauczyciele grupy: –16.

Dyrektor Monika Góralczyk

Milena Szulc

Godziny dostępności nauczycieli:

Czwartek 16.00-17.00

KWIECIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Tematy:

  • Wiosna na wsi
  • Wielkanoc
  • Dbamy o przyrodę
  • Polska- moja ojczyzna

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • Społeczna aktywność dziecka:
  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce.
  • Językowa aktywność dziecka:
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.
  • Artystyczna aktywność dziecka:
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • Społeczna aktywność dziecka:
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności;
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka
  • Społeczna aktywność dziecka:
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności;
  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach;
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • Społeczna aktywność dziecka:
  • określanie tego, co dziecko lubi robić;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola;
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków;
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Artystyczna aktywność dziecka:
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • Aktywność poznawcza:
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

pomoc