Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I - Biedronki

W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana

Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.

Biedronki na nudę nie narzekają,

z radością i troską sobie pomagają

Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.

Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają.

 

Godziny pracy grupy:

8.00-16.00

Nauczyciele grupy: –16.

Dyrektor Monika Góralczyk

Milena Szulc

Godziny dostępności nauczycieli:

Czwartek 16.00-17.00

MAJ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Tematy:

  1. Puk, puk, to ja, sztuka
  2. W świecie zwierząt
  3. Co w trawie piszczy?
  4. Moja MAMA i mój TATA

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  • korzystanie z toalety;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Językowa aktywność dziecka:

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • niehałasowanie przy osobach chorych, starszych;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • próby nazywania swoich emocji (np. radość, smutek, złość, złość);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych;
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka:

  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).

Aktywność poznawcza:

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.