Grupa II - Żabki
Żabki śmieszki, przesyłamy Wam uśmieszki,
w prawo, w lewo się kłaniamy, żabi chór rozpoczynamy!
My jesteśmy żaby błotne, na zabawę tak ochotne,
że czystością nie grzeszymy, kiedy dobrze się bawimy.
My jesteśmy żaby zwinki, nasze ciała jak roślinki,
giętkie, zwinne i zielone, w gimnastyce wyćwiczone.
Żaby trawne też gościmy,
w trawie leżeć my lubimy, obserwować otoczenie,
myśleć jak spełniać marzenie.
Godziny pracy :
7.30 – 16.30
Nauczycielki:
Karolina Lisicka
Danuta Maksymiuk-Trompka
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
MAJ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Tematyka :
- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- Czyim domem jest łąka?
- Czego życzę Rodzicom?
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
- dzielenie się swoimi przeżyciami;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś);
- mówienie o swoich potrzebach;
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
- słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- wskazywanie ilustracji odpowiadającej fragmentowi wysłuchanego opowiadania;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych;
- oglądanie kwitnących roślin; zwracanie uwagi na ich piękno;
- poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek;
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
- wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie;
- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
- wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek;
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
PIOSENKA DO NAUKI:
Tort dla Rodziców
1. Wyjątkowe święto, wyjątkowy dzień
Torcik Mamie, Tacie dziś należy się
Ze słodkich buziaków będzie pyszny krem
A z najlepszych przytulasów – Dżem
Ref. 2x
Tak! Tak! Tak!
Kocham moją Mamę
Tak! Tak! Tak!
Kocham mego tatę
Tak! Tak! Tak!
Dla Nich ta Piosenka-
To jest na torcie wisienka
2. Torcik dla Rodziców, prawie jest gotowy
Ciasto jest z miłości – przysmak wyjątkowy
Ile będzie świeczek? Każdy przecież wie
Że na torcie będą świeczki dwie!
Ref. 2x