Grupa II - Żabki
Żabki śmieszki, przesyłamy Wam uśmieszki,
w prawo, w lewo się kłaniamy, żabi chór rozpoczynamy!
My jesteśmy żaby błotne, na zabawę tak ochotne,
że czystością nie grzeszymy, kiedy dobrze się bawimy.
My jesteśmy żaby zwinki, nasze ciała jak roślinki,
giętkie, zwinne i zielone, w gimnastyce wyćwiczone.
Żaby trawne też gościmy,
w trawie leżeć my lubimy, obserwować otoczenie,
myśleć jak spełniać marzenie.
Godziny pracy :
7.30 – 16.30
Nauczycielki:
Karolina Lisicka
Danuta Maksymiuk-Trompka
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
Czerwiec
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Tematyka :
- Gdzie mieszkają zwierzęta?
- Co mogę robić latem ?
- Za co kocham wakacje ?
- Jak dać przedmiotom drugie życie ?
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
- poznawanie wybranych zwierząt egzotycznych.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- wskazywanie ilustracji odpowiadającej fragmentowi wysłuchanego opowiadania.