Grupa V - Mrówki
Mrówki pracują w pocie czoła,
bo niedługo czeka szkoła.
Wiedzy mają całkiem sporo,
więc ze sobą ją zabiorą.
Pisać i czytać już trochę potrafią.
W SZKOLE NA PEWNO SOBIE PORADZĄ!
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
p. Beata Gdaniec
p. Aleksandra Poncyliusz - nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Październik
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Tematy kompleksowe:
1. Jesień w sądzie, w ogrodzie
2. Zwierzęta jesienią
3. Moja rodzina i mój dom
4. Domowi ulubieńcy
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
- określanie swojego nastroju
- rozpoznawanie emocji u siebie i innych
- wykonywanie ćwiczeń słowotwórczych
- poznanie litery “o” i “O”, “a” i “A”, “m”, “M” oraz “e” i “E”
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1, 2, 3 i 4
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- poznanie figury geometrycznej “trójkąt”
- dowiedzenie się czym są prawa, a czym obowiązki
- utrwalanie umiejętności kodowania
- dowiedzenie się czym jest schronisko dla zwierząt
- poznanie sposobów właściwej opieki nad zwierzętami
- rozwiązywanie zagadek
Piosenka do nauki:
“Przygotowania do zimy” Jolanta Kucharczyk
1. Już bociany i jaskółki,
są daleko w ciepłych krajach,
jednak dużo różnych zwierząt
w zimie właśnie tu zostaje
Ref.: Ma wiewiórka już spiżarnię
pełną szyszek i orzechów,
niedźwiedź szuka legowiska,
jeż się ukrył w suchych liściach
2. Dni zimowe są tak mroźne
wokoło śniegu tyle,
a sikorki, wróble, gile
muszą jakoś przetrwać zimę.