Grupa IV - Pszczółki
W naszym przedszkolu jest Grupa Pszczółek,
Te Pszczółki bawią się i psocą,
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą się pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły są już o krok.
pracowitość w sobie mają, bo się PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Małgorzata Kuśmierz
Beata Ostrowska
Godziny dostępności nauczycieli:
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
KWIECIEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
TEMATYKA
- Cuda i dziwy
- Wkrótce Wielkanoc
- Mali strażnicy przyrody
- Mieszkam w Polsce
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowanie wypowiedzi.
- Zapoznanie z postacią Mikołaja Kopernika, wyjaśnienie pojęcia gwiazdozbiór oraz dawnych i obecnych sposobów prowadzenia obserwacji.
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat planet układu słonecznego.
- Rozbudzanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy.
- Zapoznanie z tradycją świąt wielkanocnych, malowanie jajek oraz ze zwyczajem wysyłania kartek świątecznych.
- Wprowadzenie liter: Ł, ł, J, j, F, f, H, h, - zapoznanie z obrazem graficznym, rozwijanie percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych.
- Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym, dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
- Doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Zapoznanie z cyframi 9, 10 i ich obrazem graficznym, rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie u dzieci poczucia troski o środowisko przyrodnicze.
- Przypomnienie zasad zachowania się w lesie, omówienie budowy drzewa oraz wyjaśnienie dlaczego trzeba chronić przyrodę.
- Kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, budzenie przywiązania do swojego kraju.
- Poszerzenie wiedzy o polskich legendach.
- Zapoznanie z wyglądem domów dawniej i dziś, wyjaśnienie pochodzenia nazwy stolic Polski.
- Zapoznanie z mapą – omówienie położenia geograficznego Polski i jej symboli narodowych.