Grupa IV - Pszczółki
W naszym przedszkolu jest Grupa Pszczółek,
Te Pszczółki bawią się i psocą,
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą się pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły są już o krok.
pracowitość w sobie mają, bo się PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.00- 17.00
Nauczycielki:
p. Danuta Maksymiuk - Trompka
p. Beata Ostrowska
Listopad
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Tematyka i zadania do wykonania
TEMATYKA:
- Co powinien wiedzieć każdy Polak?
- Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?
- Czy Kujawiak może tańczyć Krakowiaka?
- Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DUDAKTYCZNE:
- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat rodziny,
- budzenie zainteresowania literami
- poznanie trójkąta,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy, itp.);
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo–skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
- dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- dzielenie się swoimi zainteresowaniami;
- podawanie adresu swojego zamieszkania;
- opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter);
- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny;
- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawienie się nowego dziecka;
- szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w pracy, wypoczynku;
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
- poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie.
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
- wykorzystywanie naturalnych efektów perkusyjnych (klaskania, tupania, stukania...) do akompaniamentu podczas słuchania lub śpiewania piosenek;
- poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobu gry na nich;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
- rozwijanie sprawności fizycznej- realizacja Programu „ W zdrowym ciele, zdrowy duch, wie o tym każdy zuch”
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
- wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami.
- poznawanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej.
- budzenie zainteresowania literami.
- rozwijanie umiejętności wykonywania płynnych ruchów podczas tańca,
- opanowanie wybranych figur tańców polskich,
- Dzień Pluszowego Misia
- przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
- bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
- wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
- poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa
- gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
- poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma
- poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca
- doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- rozwijanie wiedzy na temat naszej planety – Ziemi.
Piosenka do nauki :
To Polska (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Gdzie płynie Wisła błękitna
od gór aż do morza,
gdzie mowę ojczystą wciąż słychać,
tam jest nasza Polska.
Ref.: Tam Polska, Polska, Polska,
nasz kraj, nasza ojczyzna.
Polska, Polska, Polska,
ziemia kochana, najmilsza.
2. Gdzie flaga biało-czerwona
tak dumnie powiewa
i hymn narodowy z powagą
każdy Polak śpiewa.
Ref.: Tam Polska, Polska, Polska…
Rymowanki do nauki autorstwa Martyny Marzec i Klaudii Cebuli.
Mam prawo się bawić i mieć zabawki,
a gdy skończę się bawić odłożę je do … (szafki)
Gdy mam kaszel i katar albo gdy się uderzę,
mama przytuli i do lekarza mnie … (zabierze)
Gdy ciekawa siostra wszystko chce wiedzieć,
masz prawo mieć sekrety, nie wszystko musisz jej … (powiedzieć)
Mama i tata, siostra i brat,
to moja rodzina – cały mój …(świat)
W zdrowym ciele zdrowy duch,
w moim życiu bardzo ważny jest … (ruch)
Jestem młodym człowiekiem – a to moje prawa,
proszę przestrzegaj ich – to dla mnie ważna … (sprawa)Co powinien wiedzieć każdy Polak?
