Grupa IV - Pszczółki
W naszym przedszkolu jest Grupa Pszczółek,
Te Pszczółki bawią się i psocą,
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą się pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły są już o krok.
pracowitość w sobie mają, bo się PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.00- 17.00
Nauczycielki:
p. Danuta Maksymiuk - Trompka
p. Beata Ostrowska
Październik
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Tematyka i zadania do wykonania
1. Jak jesienią dbać o zdrowie?
Dzieci dowiedzą się :
- co należy zrobić, kiedy ktoś źle się czuje
- na czym polega praca lekarza
- co to jest piramida zdrowego żywienia
- dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
- co to są przetwory i z czego powstają
- jak wygląda litera a, A
- jak wygląda cyfra 1
- jak wygląda kwadrat?
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie ?
- słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak U lekarza
- wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 34–35, 39–40
- pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 23, 24
- słuchając piosenki „Mieszkańcy słoików” i ją śpiewając
- uczestnicząc w zabawach: Zdrowy duch – w zdrowym ciele,
- Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, Zgadnij, co to?
- uczestnicząc w rozmowie: Witaminy ukryte w przetworach
2. Kto może być nauczycielem?
- jak może wyglądać przedszkole marzeń
- na czym polega zawód nauczyciela
- kim jest nauczyciel i gdzie można go spotkać
- jakie wynalazki powstały na przestrzeni lat
- jak wygląda litera l, L
- jak wygląda cyfra 2
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?
- słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Przedszkole marzeń
- wykonując zadania w kartach pracy, cz. 1, s. 42–43, 49
- pracując z tablicą demonstracyjną nr 25
- słuchając piosenki Dzień Nauczyciela i ją śpiewając
- uczestnicząc w zabawach: Pan Cyferka, Pani Mikstura, Nauczę cię!,
- wykonując pracę plastyczną Kwiaty
- uczestnicząc w rozmowach: Kilka słów o nauczycielu, Dzień Nauczyciela
3. W co się bawi z nami jesienny wiatr?
Dzieci dowiedzą się:
- jak się ubrać stosownie do pogody
- jak wykorzystywany jest wiatr w życiu roślin i ludzi
- jakie urządzenia stosuje się do pomiaru wiatru
- dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
- jak wygląda litera o, O
- jak wygląda cyfra 3
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?
- słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak ”Niespodzianka na niebie”
- wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 50–51
- pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 27, 28
- słuchając piosenki „Psotny deszczyk” i ją śpiewając
- uczestnicząc w zabawach: Skąd wieje?, Złap wiatr, Co robi jesienny wiatr? Szumi, huczy, świszczy, Mieć wiatr we włosach, z wiatrem i pod wiatr, Wietrzne rymy, Gdy zerwał się wielki wiatr…, Liście na wietrze,
- wykorzystując motyw wiatru w zabawach językowych, logopedycznych i tematycznych:
4. Jaki plan na jesień mają zwierzęta?
Dzieci dowiedzą się:
- jakie są jesienne zwyczaje zwierząt
- kto zamieszkuje las
- jakie ptaki odlatują lub przylatują jesienią albo pozostają w Polsce na zimę
- w jaki sposób możemy wytworzyć ciepło
- jak wygląda litera m, M
- jak wygląda cyfra 4
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?
- słuchając opowiadań Moniki Sobkowiak Pasjonat i miłośnik ptaków, Doroty Głośnickiej „Zapasy wiewiórki”
- wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 59
- pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 29, 30
- słuchając piosenki „Jesienna zagadka „ i ją śpiewając
- rozwiązując zagadkę O kim mowa?
- wykonując pracę na rzecz zwierząt Przekąska dla ptaków
- uczestnicząc w zabawach: Kogo słyszę? Zebranie na leśnej polanie, Gdy jest nam zimno,
- biorąc udział w dyskusji, pracy w grupie Jesienna garderoba, Śniadanie dla jeża
- wykonując pracę plastyczną Jeż