Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV - Pszczółki

W naszym przedszkolu jest Grupa Pszczółek,

Te Pszczółki bawią się i psocą,

psikusy robią z wielką ochotą.

Z ciekawością świat nowy poznają,

chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.

Uczą się pilnie przez cały rok,

bo od pójścia do szkoły są już o krok.

pracowitość w sobie mają, bo się PSZCZÓŁKI nazywają.

 

Godziny pracy:

7.00- 17.00

Nauczycielki:

p. Danuta Maksymiuk - Trompka

p. Beata Ostrowska

Październik

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

Tematyka i zadania do wykonania

1. Jak jesienią dbać o zdrowie?

Dzieci dowiedzą się :

  • co należy zrobić, kiedy ktoś źle się czuje
  • na czym polega praca lekarza
  • co to jest piramida zdrowego żywienia
  • dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
  • co to są przetwory i z czego powstają
  • jak wygląda litera a, A
  • jak wygląda cyfra 1
  • jak wygląda kwadrat?

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie ?

  • słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak U lekarza
  • wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 34–35, 39–40
  • pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 23, 24
  • słuchając piosenki „Mieszkańcy słoików” i ją śpiewając
  • uczestnicząc w zabawach: Zdrowy duch – w zdrowym ciele,
  • Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, Zgadnij, co to?
  • uczestnicząc w rozmowie: Witaminy ukryte w przetworach

 2. Kto może być nauczycielem?

  • jak może wyglądać przedszkole marzeń
  • na czym polega zawód nauczyciela
  • kim jest nauczyciel i gdzie można go spotkać
  • jakie wynalazki powstały na przestrzeni lat
  • jak wygląda litera l, L
  • jak wygląda cyfra 2

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?

  • słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak Przedszkole marzeń
  • wykonując zadania w kartach pracy, cz. 1, s. 42–43, 49
  • pracując z tablicą demonstracyjną nr 25
  • słuchając piosenki Dzień Nauczyciela i ją śpiewając
  • uczestnicząc w zabawach: Pan Cyferka, Pani Mikstura, Nauczę cię!,
  • wykonując pracę plastyczną Kwiaty
  • uczestnicząc w rozmowach: Kilka słów o nauczycielu, Dzień Nauczyciela

3. W co się bawi z nami jesienny wiatr?

Dzieci dowiedzą się:

  • jak się ubrać stosownie do pogody
  • jak wykorzystywany jest wiatr w życiu roślin i ludzi
  • jakie urządzenia stosuje się do pomiaru wiatru
  • dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
  • jak wygląda litera o, O
  • jak wygląda cyfra 3

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?

  • słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak ”Niespodzianka na niebie”
  • wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 50–51
  • pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 27, 28
  • słuchając piosenki „Psotny deszczyk” i ją śpiewając
  • uczestnicząc w zabawach: Skąd wieje?, Złap wiatr, Co robi jesienny wiatr? Szumi, huczy, świszczy, Mieć wiatr we włosach, z wiatrem i pod wiatr, Wietrzne rymy, Gdy zerwał się wielki wiatr…, Liście na wietrze,
  • wykorzystując motyw wiatru w zabawach językowych, logopedycznych i tematycznych:

4. Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

Dzieci dowiedzą się:

  • jakie są jesienne zwyczaje zwierząt
  • kto zamieszkuje las
  • jakie ptaki odlatują lub przylatują jesienią albo pozostają w Polsce na zimę
  • w jaki sposób możemy wytworzyć ciepło
  • jak wygląda litera m, M
  • jak wygląda cyfra 4

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytania?

  • słuchając opowiadań Moniki Sobkowiak Pasjonat i miłośnik ptaków, Doroty Głośnickiej „Zapasy wiewiórki”
  • wykonując zadania w kartach pracy cz. 1, s. 59
  • pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 29, 30
  • słuchając piosenki „Jesienna zagadka „ i ją śpiewając
  • rozwiązując zagadkę O kim mowa?
  • wykonując pracę na rzecz zwierząt Przekąska dla ptaków
  • uczestnicząc w zabawach: Kogo słyszę? Zebranie na leśnej polanie, Gdy jest nam zimno,
  • biorąc udział w dyskusji, pracy w grupie Jesienna garderoba, Śniadanie dla jeża
  • wykonując pracę plastyczną Jeż