Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III - Motylki

My jesteśmy Motylkami,
Kolorowe skrzydła mamy.
I fruwamy tu i tam,
Gdzie słoneczko świeci nam

I na dół i w górę, z kwiatka na kwiatek,
Tu z przodu stokrotka, a z tyłu bławatek.
Więc lecę radośnie to tu i tam,
Bo skrzydełka przecież mam.

My Motylki tak już mamy,
że latamy nad łąkami.
Możesz z nami lecieć też
jeśli tylko tego chcesz.

Godziny pracy :

8.30 - 15.30

Nauczycielki:

p. Małgorzata Kuśmierz

p. Karolina Lisicka

p. Magda Michalczuk - nauczyciel współorganizujący proces kształcenia

Grudzień

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 

Tematy: 

1. Nasze marzenia

2. Domowy detektyw

3. Boże Narodzenie

4. W oczekiwaniu na nowy rok

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:                                                 

-  określanie kierunku pisania (rysownia) – od lewej strony linii do prawej  i od góry kartki do dołu;                         

- rozwijanie koordynacji ruchowej (głownie skoordynowanej współpracy  ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);                     

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;             

- gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych  formatach – z tendencją do przechodzenia do małych,  zamkniętych powierzchni);                                                           

- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,  gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki); 

- nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki)

- improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki;                        

- czynny udział w dekorowaniu sali;                                     

- podejmowanie prób samodzielnego rozwiązywania problemu;

- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;

- układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich  zakończeń;                                                                  

- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;

- poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;                                                                   

 - wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;

- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;

- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;                                               

- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;            

- czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;    

- rozpoznawanie liter pisanych;

- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;                                            

- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;                                                    

- liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;                                                       

- samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;

- improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;                               

- orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;                                                   

- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń;

- klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;

- liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;   

- nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);

- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;

- nazywanie źródeł dźwięków. 

      

Wiersz do nauki: Boże Narodzenie Mirosława Deresza.

 

Znów świąteczne są porządki,

przyszła pora wyjąć bombki.

Kiedy już choinka stoi,

cała ją rodzina stroi.

 

A w wigilię niespodzianie

pod nią moc prezentów stanie.

Pierwsza gwiazdka już na niebie,

jasny jest to znak dla ciebie.

 

Pora spotkać się z rodziną,

cieszyć się tą piękną chwilą.

Przy wieczerzy spędzić czas,

pragnie chyba każdy z nas.

 

Tysiąc lampek teraz płonie

na choince w naszym gronie.

Przyszło Boże Narodzenie,

w domach słychać kolęd brzmienie.

 

Pora spotkać się z rodziną,

cieszyć się tą piękną chwilą.

Cieszą się więc starsi, młodzi,

gdy świąteczny czas nadchodzi.