Grupa III - Motylki
My jesteśmy Motylkami,
Kolorowe skrzydła mamy.
I fruwamy tu i tam,
Gdzie słoneczko świeci nam
I na dół i w górę, z kwiatka na kwiatek,
Tu z przodu stokrotka, a z tyłu bławatek.
Więc lecę radośnie to tu i tam,
Bo skrzydełka przecież mam.
My Motylki tak już mamy,
że latamy nad łąkami.
Możesz z nami lecieć też
jeśli tylko tego chcesz.
Godziny pracy :
8.30 - 15.30
Nauczycielki:
p. Małgorzata Kuśmierz
p. Karolina Lisicka
p. Magda Michalczuk - nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Grudzień
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze
Tematy:
1. Nasze marzenia
2. Domowy detektyw
3. Boże Narodzenie
4. W oczekiwaniu na nowy rok
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- określanie kierunku pisania (rysownia) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu;
- rozwijanie koordynacji ruchowej (głownie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
- gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach – z tendencją do przechodzenia do małych, zamkniętych powierzchni);
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
- nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki)
- improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki;
- czynny udział w dekorowaniu sali;
- podejmowanie prób samodzielnego rozwiązywania problemu;
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
- poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
- czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
- rozpoznawanie liter pisanych;
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
- liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
- samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
- improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
- orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń;
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;
- liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
- nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
- nazywanie źródeł dźwięków.
Wiersz do nauki: Boże Narodzenie Mirosława Deresza.
Znów świąteczne są porządki,
przyszła pora wyjąć bombki.
Kiedy już choinka stoi,
cała ją rodzina stroi.
A w wigilię niespodzianie
pod nią moc prezentów stanie.
Pierwsza gwiazdka już na niebie,
jasny jest to znak dla ciebie.
Pora spotkać się z rodziną,
cieszyć się tą piękną chwilą.
Przy wieczerzy spędzić czas,
pragnie chyba każdy z nas.
Tysiąc lampek teraz płonie
na choince w naszym gronie.
Przyszło Boże Narodzenie,
w domach słychać kolęd brzmienie.
Pora spotkać się z rodziną,
cieszyć się tą piękną chwilą.
Cieszą się więc starsi, młodzi,
gdy świąteczny czas nadchodzi.
